El último escándalo, del que no he visto nada publicado en España (además del que tiene que ver con los discos de Hacienda perdidos) es la imagen publicitaria de Londres elegida para promocionar el EuroStar en Bélgica: Un Skin-head meando (lo siento pero es así) en una taza de porcelana:
Controversy Over Eurostar's Shock Advert
By Jo Couzens
Updated:14:31, Friday November 16, 2007
An advert depicting a tattooed skinhead urinating into a china teacup is being used to promote tourism to London.
Image is part of new ad campaign
The image is part of a new Eurostar campaign aimed solely at the Belgian market.
Posters have gone up on billboards in Antwerp, Brussels, Liege and Ghent to promote the new high-speed train connection to the English capital.
The company says the advert is great for British tourism.
"It's fun, it's supposed to show how cosmopolitan London is. Yes, I really think it says London is cosmopolitan," insisted a spokeswoman for Eurostar.
Lesley Retallack added: "You could walk down Camden market and you can see someone like that.
"It just captures your imagination, stops you, makes you think. People get it."
Controversy Over Eurostar's Shock Skinhead Urinating Advert |Sky News|UK News h/t Tailrank.
Y encima hay una que dice que "captura tu imaginación". Es que es una imagen tan elegante, tan evocadora de momentos mágicos...
Eso por no mencionar hábitos sexuales cuando menos raros y esterilizaciones o abortos (gracias Crispal por traducir la noticia) porque tener hijos es malo para el medio ambiente o porque la vida humana acorta la del Universo o...
Y nos llamamos animales racionales... Pues anda que si fuéramos irracionales...